Svar till: Funderingar.

Home Forum Tankar och funderingar Funderingar. Svar till: Funderingar.

Nils77
Medlem

Nils77 wrote:

Vattenmannen wrote:

Skrev det här för några år sedan. Gäller ännu mer idag:

Inte för att vara sån, men…

När en man säger till en kvinna att han slagit 76 slag på golfrundan säger hon: Vad kul, var spelar du någonstans?

En man svarar: Jag slog 74 i torsdags.

När en man säger till en kvinna att han köpt en ny Volvo säger hon: Åh, hur mycket kostade den?

En man svarar: Audi har kommit med en ny motor.

När en man säger till en kvinna att han gjort en kycklinggryta säger hon: Vad kryddade du med?

En man svarar: Jag köper alltid nötkött.

När en man säger till en kvinna att han älskar ett band eller en artist säger hon: Aha, har du sett dem live nån gång?

En man svarar: Du borde lyssna på XXX, det är bra musik.

Hur kommer det sig att vi män alltid ska möta folk med att berätta något om oss själva i stället för att lyssna på den som vill prata med oss?

Hur kommer det sig att vi män så gärna ska tala om att något annat är bättre än det någon är riktigt glad över?

Jag tycker ärligt talat att det är rätt tröttsamt.

Nääää, om någon ställer en fråga på det som berättas kan det visa på bättre ”small talk” förmåga eller rent av ett intresse för personen,,,inte f-n babblar man vidare och rabblar upp saker ur minnesbanken….eller gör man det?. Ja speciellt om en kvinna frågar…

Edit: O andra sidan om texten är mer vinklad som följer…

Person 1 Mannen berättar.

Person 2 Kvinnan frågar.

Person 3 En annan man kliver in och berättar något som ska trumfa Person 1’s berättelse….

Lärt mig med åren att vissa personer är otroligt trevliga att umgås med på tu man hand, men desto otrevligare när man är 3…..